Ny bestyrelse valgt: »Sammen skal vi finde tilbage til det AIF-DNA, som mange af os savner«
I går aftes blev der afholdt ekstraordinær generalforsamling i et fyldt klubhus, hvor en ny bestyrelse blev valgt ind. Der skal lyde en stor tak til alle de fremmødte medlemmer for god ro og orden.
Den nye bestyrelse består af Morten Kurt Nielsen som formand, Louise Pedersen som kasserer, Christian Hilltoft som bestyrelsesmedlem, Casper Schomacker som bestyrelsesmedlem, Davud Kucukkartal som bestyrelsesmedlem, Jon Larsen som bestyrelsesmedlem, Henrik Sørensen som bestyrelsesmedlem og Christopher Thaysen som bestyrelsesmedlem. Derudover blev Simon Veggerby Pedersen og Daniel Zakhari valgt ind som bestyrelsessuppleanter.
Klubbens nye formand Morten Kurt Lausen har i nedenstående brev til klubbens medlemmer sat ord på tanker om fremtidens AIF:
Kære alle medlemmer
Endnu engang tak for den store opbakning til valget af den nye bestyrelse og det flotte fremmøde til generalforsamlingen i går. Vi fik sammensat en bestyrelse bestående af repræsentanter fra både børn, ungdom, pige/damer, senior, veteraner samt Futsal. Det samarbejde ser vi meget frem til og vi har stor tiltro til, at med så bred en repræsentation er der dannet grundlag for at vi sammen kan rette fokus på klubben som helhed.
Vi vil gerne rette en særlig tak til den afgående bestyrelse for deres store indsats i en udfordrende tid.
En kæmpe tak skal ligeledes lyde til Lasse Crüger Wilson, hvis store arbejde for klubben gennem en årrække, virkelig skal anerkendes. Hans indsats har været uvurderlig, og vi er alle meget taknemmelige for den enorme tid han har lagt i klubben og den dedikation, han har vist AIF som klub. Lasse træder tilbage ved udgangen af august måned, og vi skylder ham alle en stor tak. Lasses hjælpsomhed, kompetencer, gode humør og drive, vil blive savnet.
Nu ser vi fremad, og bestyrelsen har indkaldt til deres første møde onsdag den 4. september.
Vi står i skrivende stund overfor en række presserende punkter, som vi er nød til at fokusere på omgående. Derfor rækker vi ydmygt ud til alle medlemmer, forældre og frivillige i og omkring AIF. Al hjælp vil være kærkomment i den nærmeste fremtid.
1. Vi skal have fundet en løsning på situationen i Seniorafdelingen. Vi står pt. med 3 tilmeldte Seniorhold samt et tilmeldt U19 hold. Vi har i de sidste uger mistet stort set hele 1. Seniortruppen, hvorfor vi i fællesskab med de tilbageværende seniorspillere, skal have afklaret hvordan vi påtænker at kunne imødekomme alle spilleres behov – sammenholdt med det faktum at vi som klub, er nød til at stille med et 1. seniorhold til alle kampe. For nuværende har 1. senior gennemført de to første turneringskampe, med stor hjælp fra mange af klubbens spillere på tværs af årgange - og fra Futsal.
2. Vi skal forsøge at stoppe den kritiske situation omkring udmeldelser af klubbens medlemmer. Vi har siden maj 2024 modtaget over 100 udmeldelser. Det efterlader klubben med flere årgange uden medlemmer. For at vi igen kan komme på rette spor, appellere vi derfor til jer i og omkring årgangene, til at støtte op om vores situation, således at vi kan tilbyde vores skønne og uundværlige børn, et hold at spille fodbold på.
3. Jf. ovenstående problematik, vil vi fokusere på fastholdelse af de medlemmer som på trods af den massive flugt, har valgt at blive og støtte op om klubben. Vi har på nuværende tidspunkt, fra U14 til og med U18, stort set ingen medlemmer på årgangene. Til gengæld har vi fra U4 til og med U13, en masse glade og fodboldlystne børn som ønsker en afklaring på klubbens situation. Vi vil som klub og bestyrelse, gerne benytte denne lejlighed til at melde klart ud, at vi har til hensigt at lægge et stort og koncentreret fokus herpå.
Også her er vi åbne for dialog og sparring i forhold til hvad i, som er omkring holdene, har brug for lige nu og her. Jeg kan som formand berette at jeg hertil morgen er blevet kontaktet af vores samarbejdspartner i FC København – som står klar til at træde til med det samme. Det er en stor hjælp og forhåbentlig et tiltag, som kan være med til at vise at der ligger handling bag vores ord.
4. Vi står foran en kommende Verona Cup som finder sted i Uge 42. Klubben har været afventende i forhold til endelig tilmelding og betaling, da vi har haft stor forståelse for at udfaldet af generalforsamlingen i går, for nogle har været afgørende for børnenes fremtid i AIF. Vi appellere derfor til alle trænere på årgangene om hurtigst muligt at melde tilbage om hvorvidt i ønsker og er i stand til, at stille med et hold til Verona Cup. Når vi har et samlet overblik over tilmeldinger, kan vi endeligt få sendt information ud til alle trænere, spillere, forældre mf.
5. Sidste punkt er vores AIF Cup. Erfaringen siger os at vi allerede nu, er nød til at kigge ind i planlægningen heraf. Vi har med stor glæde på nuværende tidspunkt, modtaget tilmeldinger fra 5 tyske hold. Vi har tidligere haft et udvalg som har påtaget sig den enorme og prisværdige opgave, at få stablet arrangementet på benene. Uden jer, har det ikke været muligt at gennemføre AIF Cup. Vi håber herigennem, at kunne række ud til de af jer, som kunne have mod på at indgå i et stævneudvalg (hurtigst muligt), således at vi kan få sat gang i planlægningen. Vi har brug for alle kræfter – erfarne såvel som nye.
De første tanker, som vi i den nye bestyrelse fik vendt efter generalforsamlingen i går, var blandt andet at vi alle ønsker at vende tilbage til de kerneværdierne som kendetegner AIF. Vi ønsker at invitere til en saglig og faglig dialog og fremme kommunikationen på tværs af klubben – blandt spillere, trænere, forældre og frivillige. Vores mål er at skabe et sundt og positivt klubmiljø, hvor alle føler sig trygge.
Vi ønsker gennemsigtighed i klubbens og bestyrelsens fremadrettede arbejde, så alle medlemmer og følgere af klubben igen kan føle sig inddraget, oplyste og anerkendte. Sammen skal vi finde tilbage til det AIF-DNA, som mange af os, savner. Men det kan vi ikke gøre alene. Vi har brug for jeres hjælp til at sprede den gode historie og genoplive de værdier, der gør AIF til noget helt særligt.
Endnu engang tak for jeres opbakning, tillid og tiltro til, at vi i den nye bestyrelse, kan være med til at skabe et sundt, udviklende og tillidsfuldt AIF.
De bedste hilsner
Bestyrelsesformand
Morten Kurt Lausen
Referat af ekstraordinær generalforsamling tirsdag den 27. august 2024:
1. Valg af dirigent og to stemmetællere
Ali Hayat blev valgt som dirigent. Christian Koustrup og Mikki blev valgt som stemmetællere.
2. Valg af formand og sekretær samt to bestyrelsessuppleanter frem til generalforsamlingen i 2026
Morten Kurt Nielsen blev valgt som formand. Simon Veggerby Pedersen og Daniel Zakhari blev valgt ind som bestyrelsessuppleanter.
3. Valg af kasserer og to bestyrelsesmedlemmer frem til generalforsamlingen i 2025
Louise Pedersen blev valgt som kasserer. Christian Hilltoft og Casper Schomacker blev valgt som bestyrelsesmedlemmer.
4. Eventuel valg af yderligere bestyrelsesmedlemmer for 1 år
Davud Kucukkartal, Jon Larsen, Henrik Sørensen og Christopher Thaysen blev valgt som bestyrelsesmedlemmer for 1 år.